Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Jei sutinkate, paspauskite mygtuką „Supratau“ arba naršykite toliau. Tuo atveju jei norėsite atšaukti savo duotą sutikimą, pakeiskite savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrinkite įrašytus slapukus. Plačiau »

Izraelis - Jordanija

  • Įskaičiuoti visi lankomi objektai ir dviejų kartų maitinimas.
  • Išsami programa, suteikianti visapusišką dviejų šalių pažinimą (gamta, istorija, kultūra, religija, politika).
  • Unikali galimybė pažinti Izraelio šeimos gyvenimą.
  • Kruopščiai atrinkti viešbučiai, paslaugus ir dėmesingas vietos personalas, patikrinti ir patikimi partneriai.
  • Dviejų kartų maitinimas.
  • Plati ekskursinė programa Izraelyje ir Jordanijoje su į kainą įskaičiuotais visais lankytinų objektų bilietais.
  • Subalansuotas ekskursinės programos ir poilsio režimas.
  •   GRŪDOS kelionių į IZRAELĮ - JORDANIJĄ nuotraukų albumas

Kelionės aukso fondas

  • Atraskite Izraelio istorinių, kultūrinių bei gamtos lobių.
  • Trijų jūrų – Viduržemio, Negyvosios, Raudonosios ir Tiberiados ežero ypatumai.
  • Haifos Bahajų sodai.
  • Viešnagė kibuce prie Negyvosios jūros...
  • Įsitikinkite stebuklingomis Negyvosios jūros ypatybėmis.
  • Gamtos kontrastai: Judėjos dykuma su didinga Masados tvirtove.
  • Atraskite spalvingą povandeninį pasaulį ilsėdamiesi prie Raudonosios jūros.
  • Jordanijoje grožėkitės įspūdingais kryžiuočių architektūros paminklais.
  • Lankysite Petros miestą, įtrauktą į UNESCO paveldo sąrašą ir 2007- aisiais metais pripažintą vienu iš 7 naujųjų pasaulio stebuklų. Liksite sužavėti jos didybės, spalvų ir grožio.
  • Nebo kalnas, nuo kurio po daugybės klajonių metų Mozė pamatė Pažadėtąją žemę.
  • Madabos miestas, garsėjantis puikiai išsilaikusiomis mozaikomis.
  • Jordanijos sostinė Amanas, kadaise buvęs Hašimitų karalystės sostinė.
  • Unikali patirtis – Šabato vakarienė žydų šeimoje.
  • Jeruzalės didybė.

 

„Kodėl Izraelis“? Todėl, kad Izraelis – tai medus ir pienas. Todėl, kad Izraelis – tai Pažadėtoji žemė, tai geltona tarsi ne iš akmenų, o iš medaus luitų nulipdyta Jeruzalė, tai geltona medaus dykuma, kuria plaukia balto pieno upės, tai daugelio dievų ir daugelio tautų šalis, tai kiparisai, kaip žvakės šaunantys į dangų, tai bibliniai vaizdai ir maži apdulkėję asiliukai, rupšnojantys skurdžią žolę, tai gyvoji istorija ir Negyvoji jūra...

  • Kelionė patogiu autobusu su vėdinimo sistema pagal programą,
  • 10 nakvynių 3* viešbučiuose,
  • 1 nakvynė Wadi Rum dykumoje stovyklavietėje,
  • Maitinimas: 10 pusryčių, 10 vakarienių,
  • ekskursinė programa,
  • įėjimo bilietai į mokamus objektus pagal programą,
  • angliškai arba rusiškai kalbantis gidas,
  • grupės vadovo iš Lietuvos paslaugos.
  • Tarptautinių skrydžių bilietai nuo 290 EUR,
  • Jordanijos vizos formalumų sutvarkymas vietoje pasienyje,
  • Jordanijos viza,
  • * džipų safaris Wadi Rum dykumoje ~ 60 EUR,
  • * Šabato vakarienė žydų šeimoje ~ 60 EUR,
  • išvykimo mokesčiai iš Jordanijos ~ 50 USD; išvykimo mokesčiai iš Izraelio ~ 45 USD,
  • sveikatos draudimas kelionės metu ~20 EUR, vyresniems nei 65 metai ~40 EUR
  • asmeninės išlaidos, arbatpinigiai gidams ir vairuotojams, gėrimai, papildomos išlaidos.

diena. Skrydis į Tel Avivą. Tel Avivas – Jafa.

Atvykimas į Tel Avivą. Pasitikimas oro uoste. Sutvarkę įvažiavimo į šalį formalumus, vykstate į viešbutį poilsiui. Ekskursija po Tel Avivą - vieną didžiausių Izraelio miestų, kurio pavadinimas reiškia „pavasario kalva“. Tel Avivas, įkurtas kaimyninės Jafos gyventojų tik 1909 m., dabar yra ne tik šalies finansų, ekonomikos ir verslo, bet ir žydų kultūros, mados, prekybos ir pramogų centras.  „Baltasis miestas“ – 1930-1950 m. statyta Tel Avivo dalis, kuriai būdingi bauhaus stiliaus statiniai – paskelbtas UNESCO pasaulio kultūros paveldu. Pamatysite įžymųjį Tel Avivo universitetą, biblioteką, meno muziejų, senąjį ir naująjį Operos teatrą. Tel Avivo priemiestis Jafa – seniausias Palestinos miestas, uostas,  minimas karaliaus Hiramo pokalbyje su Saliamonu.  Tai kultūrų kryžkelės vieta: čia buvo statoma biblinė Nojaus arka, netoli kranto jūroje kyšo neaukštos mitinės graikų Andromedos uolos. Svetingame mieste prie jūros buvo apsistojęs krikščionių apaštalas Petras, kurį angelo paliepimu į Cezarėją pakvietė šimtininkas Kornelijus. Ekskursijos metu aplankysite senąjį uostą, bokšto laikrodį, Šalom bokštą. Pasivaikščiosite po senamiestį, šiuo metu tapusį menininkų kvartalu, kuriame dera arabiškos architektūros grožis ir daugybė galerijų, dirbtuvių, rankdarbių parduotuvių bei kavinukių. Esant galimybei – maudynės Viduržemio jūroje. Vakarienė. Nakvynė viešbutyje

diena. Сezarėja - Haifa - Ako - Rosh Hanikra - Safedas.

Pusryčiai. Ryte ekskursija į Cezarėją – Romos laikų Judėjos ir Samarijos provincijos centrą, senąjį kryžiuočių uostą. Šį miestą įkūrė karalius Erodas Didysis ir, atsidėkodamas Romos imperatoriui Cezariui Oktavianui Augustui už padovanotą žemę, pavadino miestą Cezarėja. Tai vienas svarbiausių ankstyvosios krikščionybės centrų: čia lankėsi apaštalas Pilypas, čia romėnų karininkas Kornelijus pasikvietė apaštalą Petrą, čia vyko apaštalo Pauliaus teismas...  Apžiūrėsite romėnų laikų akveduką, amfiteatrą, hipodromą ir kryžiuočių miesto griuvėsius. Išvykimas į Haifą – miestą, įsikūrusį prie Viduržemio jūros įlankos ant Karmelio kalno. XIII a. Karmeličių vienuolynas ir Stella Maris bažnyčia, statyta XIX a. virš senosios pranašo Elijo arba dievo Motinos grotos, kur grįždama iš Egipto glaudėsi Šventoji šeima. Įspūdingas kalno šlaite išsidėstęs Bahajų centro kompleksas su šventove ir babidų sektos įkūrėjo Babo kapaviete bei puikiu persiško stiliaus parku. Bahaistai skelbiasi esą universalios religijos išpažinėjais, jie pasisako už visuotinę lygytę ir švietimą bei pasaulinę taiką, Haifoje yra pagrindinis bahajų centras. Vykstame į senąjį Ako miestą, kurio istorija siekia keturis tūkstantmečius. Tai vienas iš nedaugelio Izraelio miestų, kuriame gyventojų daugumą sudaro palestiniečiai. Aplankysite viduramžių laikų senamiestį, turkų turgų, mečetę, pastatytą turkų sultono Al-Džazaro ir galingą kryžiuočių tvirtovę.

Vyksite į šiauriausią Izraelio tašką, kur susitinka jūra ir uolos, sudarydamos nuostabių garsų ir turkio spalvos gamą – Rosh Hanikra uolos. Sustosime pasigrožėti baltomis kalkakmenio uolomis, įeisite į grotas, išvysite nuostabios spalvos jūros vandenis. Vykstate į aukščiausiai įsikūrusį Galilėjos regiono miestą Safedą, kuris žinomas kaip mistinio Kabalos tikėjimo centras. Senojoje miesto dalyje gausu kavinių, restoranų bei meno galerijų. Vykstate į nakvynės vietą. Vakarienė. Nakvynė viešbutyje.

diena. Galilėja – Kana – Nazaretas – Kafarnaumas – Tabgha - Palaiminimų Kalnas.

Pusryčiai. Išvykimas į šiaurinę šalies dalį. Pažintis su krikščioniškąja Galilėja. Aplankysite Galilėjos Kaną – Kanos vestuvių vietą, kur Jėzus vandenį pavertė vynu. Pravažiuosite pro Taboro kalną, kur įvyko Jėzaus atsimainymas, o balsas iš dangaus paskelbė: „Šitas mano išrinktasis sūnus, jo klausykite“. Kelionė į Nazaretą – vieną didžiausių Galilėjos miestų, išsidėsčiusį kalvų apsuptame slėnyje. Didžioji Jėzaus žemiškojo gyvenimo dalis prabėgo būtent Nazarete, čia jis praleido savo vaikystę ir jaunystę, čia pradėjo savo veiklą. Tai vienas svarbiausių Šventosios žemės traukos centrų. Pamatysite Marijos Apreiškimo baziliką, Šventosios Šeimos namą, šv. Mergelės šaltinį ir Šv. Grotą, kurioje arkangelas Gabrielius apsireiškė Marijai: „Štai tu pradėsi įsčiose ir pagimdysi sūnų, kurį pavadinsi Jėzumi“. Kafarnaumas – buvusi Romos legiono būstinė, muitų rinkimo vieta, per ši miestą ėjo Galilėją su Damasku jungiantis Via Maris kelias. Aplankysite Šv. Petro namą – muziejų. Išvykimas į Tabghą. Vietos pavadinimas kildinamas iš graikų kalbos ir reiškia „septynis šaltinius“, įtekančius į Galilėjos jūrą.  Apžiūrėsite baziliką, pastatytą Jėzaus įvykdyto duonos padauginimo stebuklo vietoje. Evangelijoje pasakojama, kad Kristui pagailo ant kalno jo pasiklausyti susirinkusių žmonių, kurie, dienai baigiantis, buvo labai išalkę. Jis paėmė turėtus penkis kepalus duonos ir dvi žuvis, sukalbėjo maldą ir liepė mokiniams išdalinti maistą penkiems tūkstančiams susirinkusiųjų. Ir visiems užteko maisto.   Pakilsite į Palaiminimų kalną, kur buvo pasakytas garsusis Kalno pamokslas: „Palaiminti, kurie liūdi, nes jie bus paguosti. Palaiminti romieji, nes jie paveldės žemę. Palaiminti, kurie alksta ir trokšta ramybės, nes jie bus pasotinti, palaiminti gailestingieji, nes jie ras pasigailėjimą. Palaiminti tyriaširdžiai, nes jie regės Dievą. Palaiminti taikdariai, nes jie bus vadinami Dievo sūnumis. Palaiminti, kurie yra persekiojami dėl teisybės, nes jų yra dangaus karalystė. Palaiminti esate, kai jus šmeižia, persekioja ir meluodami kalba prieš jus visokį pikta dėl manęs; džiaukitės ir džiūgaukite, nes jūsų atpildas didelis danguje; taip juk persekiojo pranašus, kurie buvo prieš jus [...]“Vakarienė. Nakvynė viešbutyje

diena. Galilėja - Galilėjos jūra.

Pusryčiai. Ryte grožėsitės Tiberiados ežeru – Galilėjos jūra – pagrindiniu Izraelio gėlo vandens šaltiniu. Ramybei ir susikaupimui nuteiks  plaukimas mediniu laivu Galilėjos vandenimis, viršum kurių, pasak Biblijos, neskęsdamas žengė Kristus. Šiame ežere žvejojo daugelis mokinių, prieš Kristui juos pašaukiant skelbti Dievo žodį: „Eikite paskui mane. Aš padarysiu Jus žmonių žvejais“. Prie Tiberiados ežero Jėzus pasirodė savo mokiniams po prisikėlimo iš mirusiųjų.  Vyksite į mažą miestelį Baniją ant Hermono kalno.  Čia pamatysite 33 m. aukščio krioklį, kurio vanduo krenta į gilų baseiną, nutekantį  į Jordano upę. Esant geram orui, vyksite į Golano iškyšulį ant Bentalo kalno (1165m.). Golano kalnyno ilgis – 70 km, plotis siekia 25 km. Šis kalnynas nepaprastai svarbus izraeliečiams, jis tarsi sauganti siena skiria juos nuo ne itin draugiškų kaimynų.  1967 m. kovose su Sirija Izraelis užėmė didesnę dalį šios teritorijos ir ją apgyvendino, o po trylikos metų paskelbė oficialią jo aneksiją. Kovoms atminti iš likusios dalies apkasų suformuota nedidelė ekspozicija. Po to vyksite prie Jordano upės, kur, pasak Naujojo Testamento, Jonas Krikštytojas krikštijo žydus, kur buvo pakrikštytas ir Jėzus Kristus. Čia galima pasinerti Krikšto pažadų atnaujinimui. Istorinis romėnų miestelis – Bet Šeanas (Skitopolis), kurio didybę mena likęs romėnų amfiteatras, talpinęs septynis tūkstančius žiūrovų. Vakarienė. Nakvynė viešbutyje .

diena. Negyvoji jūra – Kumranas – Masada - Elatas.

Labai ankstyvi pusryčiai. Kelionė Judėjos dykuma prie Negyvosios jūros, pakeliui aplankant Kumraną. Kumranas – tai svarbiausia žydų istorijoje ir raštijoje archeologinių radinių vieta. Kasinėjimai Kumrano nacionaliniame parke atidengė esenų sektos gyvenvietę, gyvavusią nuo 150 m. pr. Kr. iki 68 m. po Kr. Šie atsiskyrėliai gyveno dykumoje dirbdami žemę, ganydami bandas ir studijuodami Senąjį Testamentą. Čia kalnų oloje moliniuose induose rasti garsieji Kumrano rankraščiai, dabar saugomi Izraelio muziejuje Jeruzalėje. Esant galimybei apsilankysite specializuotoje kosmetikos parduotuvėje, kurioje parduodami produktai pagaminti iš Negyvosios jūros mineralų. Negyvoji Jūra - tai pati žemiausia pasaulio vieta. Ši jūra tris kartus per dieną keičia spalvą: ryte būna juosva, vidurdienį per karščius – mėlyna, o prieš saulėlydį – rausva. Vanduo, prisotintas mineralinių druskų ir jame esantys gydomieji purvai atjaunina, atstato jėgas. Maudynės jūroje. Išvykimas link Masados. Ekskursija į Masados tvirtovę – virš Negyvosios jūros kylantį stalkalnį dykumoje, sutvirtintą tarp 103 ir 76m.pr.Kr.  Kuomet  Erodas Didysis suprato šią vietą esant  idealia slėptuve, pastatė sutvirtinančias sienas ir bokštus, įrengė ištaigingų rūmų kompleksus, kareivines bei ginklų ir maisto sandėlius. Vėliau ši vieta tapo žydų maištininkų priebėga, o jos didybę į užmarštį nugramzdino romėnų apgultis ir šturmas. Tuomet, supratę neįveiksiantys užpuolikų, apie tūkstantys Masados gyventojų padegė savo namus ir išsižudė, kad nepatektų į belaisvę.

Keliaudami per Aravos dykumą vykstate į Timnos nacionalinį parką (esant galimybei - vasaros sezono metu). Šiose vietose buvo pačios seniausios vario kasyklos. Pamatysite dykumos peizaže iškilusias didingas 50 metrų aukščio raudonąsias uolas, vadinamas Karaliaus Saliamono bokštais. Atvykimas į Elatą.

Elatas – vienintelis Izraelio uostas Raudonojoje jūroje. Tai puiki vieta nardytojams ir burlentininkams. Čia atvyksta ilsėtis tie, kurie žavisi koralais ir įvairiaspalviu žuvų pasauliu. Esant galimybei – maudynės Raudonojoje jūroje. Vakarienė. Nakvynė viešbutyje.   

diena. Elatas.

Pusryčiai. Laisva diena poilsiui prie Raudonosios jūros arba pramogos už papildomą mokestį (pasirinktinai): povandeninis ir paviršinis nardymas, jūrų muziejus - delfinariumas, povandeninė koralų rifų observatorija, safari džipais, išvyka į Elato akmenų muziejų. Vakarienė. Nakvynė viešbutyje.   

diena. Petra - Wadi Rum.

Pusryčiai.  Anksti ryte išvykimas į Jordaniją. Sienos perėjimo formalumai. Žengsite pro praeities vartus ir pateksite į „Raudonosios rožės“ miestą – Petrą. Tai maždaug 300 m. pr. Kr. raudonų atspalvių Mozės slėnio smiltainio uolose išskaptuota nabatėjų karalystės sostinė.

Petra yra Jordanijos vizitinė kortelė ir didžiausia vertybė, įtraukta į UNESCO paveldo sąrašą. 2007 metais ji buvo pripažinta vienu iš 7 naujųjų pasaulio stebuklų. Įspūdingu siauru tarpekliu prieisite vieną žymiausių Petros objektų, iškirstą rožiniame smiltainyje – iždo pastatą (lobyną), kuris pribloškia savo didingumu. Apžiūrėsite kapavietes, amfiteatrą, vienuolyną ir kitus išskirtinius statinius- gamtos ir žmogaus sukurtus stebuklus. Pavargę eiti pėsčiomis, galėsite išmėginti beduinų užaugintų kupranugarių ir asiliukų tvirtumą jodami ar pasivėžinti arklių tempiamose karietose. Laisvas laikas pietums. Po pietų vyksite į *Wadi Rum dykumą – slėnį, apsuptą įspūdingų uolų. Čia Jūsų lauks išvyka keturračiais džipais – tai lyg kelionė į kitą pasaulį. Wadi Rum dykuma dar vadinama „Mėnulio slėniu“ – nepaliesta nei civilizacijos, nei laiko. Tai oro, vėjo darbai, kurie sukūrė monumentalius dangoraižius. Tai dykuma, turinti dieviškas platybes su nuostabaus grožio uolomis, raudonos spalvos kopas ir smiltainio kalnus. Wadi Rum paslaptingumas ir žavesys sužavi kiekvieną. Tikrąją dykumos dvasią pajusite vakarodami stovyklaudami beduinų stovyklavietėse dykumoje. Turėsite unikalią galimybę stebėti įspūdingą saulėlydį dykumoje. Vakarienė ir nakvynė stovyklavietėje.

diena. Madaba - Amanas.

Pusryčiai. Ekskursijos po Jordaniją tęsinys. Pakeliui į Jordanijos gilumą, aplankysite Karako pilį, menančią Bizantijos ir Marmukų periodus, grožėsitės Wadi Mudžio slėnio vaizdais. Karakas - buvusi biblinė Moabo karalystės sostinė. Šiame mieste geriausiai išsilaikiusios kryžiuočių pilys, o al Karako pilis -  tipinės kryžiuočių architektūros pavyzdys – su romėniško stiliaus akmens rūsiais ir koridoriais. Išvykstame į Madabą . Tai 4500 metų senumo ir kelis kartus Biblijoje paminėtas miestas. Šiame „mozaikų mieste“ aplankysime Bizantijos laikotarpio šv. Jurgio bažnyčią. Šios graikų ortodoksų bažnyčios grindyse yra iš 2,3 mln. smulkių, įvairiaspalvių akmenukų išdėlioti mozaikiniai Jeruzalės ir visos Palestinos žemėlapiai, datuojami VI-VII a. po Kr.  Jeruzalės žemėlapis vaizduoja Kristaus kančios kelią iki nukryžiavimo. Laisvas laikas, kurio metu rekomenduojame užsukti į tipišką kavinukę ir paragauti arabiškos kavos su kardamonu. Šios dienos akcentas – kilimas į šventąjį Nebo (Dangaus) kalną. Čia po sekinančios keturiasdešimties metų kelionės dykuma stovėjo Mozė ir ilgesingai žiūrėjo į Pažadėtąją žemę, kurion jam nebuvo leista įžengti. Čia Mozė mirė ir buvo palaidotas. Gėrėsitės įspūdingais vaizdais nuo Nebo kalno, apžiūrėsite Mozės bažnyčią (IV a.), istorinę ekspoziciją, kryžių.

Išvykimas link Amano. Amanas – Jordanijos sostinė, įkurta ant 7 kalvų ir vadinama Filadelfija. Šiandieninis Amanas – kontrastų miestas, nusidriekęs jau per 19 kalvų. Gėrimės nuostabia miesto panorama nuo  Citadelės kalvos, ant kurios prieš daugelį amžių iškilo pirmieji didingo miesto statiniai. Leidžiamės žemyn nuo kalvos, stebėdami triukšmingą vietos gyventojų kasdienybę, nuo margaspalvių prekių gausos plyštančias net šaligatvius okupavusias  parduotuvėles,   stebėdamiesi tik jordaniečiams suprantamomis kelių eismo taisyklėmis ir kartas nuo karto ausimi sugaudami iš mečečių sklindančio meudzino raginimą melstis. Laisvas laikas. Vakarienė. Nakvynė viešbutyje.

diena. Džarašas - Jeruzalė - *Šabato vakarienė.

Pusryčiai. Toliau tęsiame pažintį su Jordanija. Kelionė į Džarašą – seną romėnų miestą šiaurinėje Jordanijoje netoli Zarkos upės, vadinamą Rytų Pompėja. Antikiniais laikais miestas vadintas Gerasa ir buvo vienas svarbiausių Dekapolio miestų, ypač suklestėjo I a. antroje pusėje, kai Trajanas nutiesė kelius į miestą ir imperatorius Adriano apsilankymo garbei buvo pastatyta triumfo arka. Tai vienas geriausiai išlikusių senovės romėnų  miestų pasaulyje. Jo kalvas puošia šventyklos, teatras, kolonados, pirtys. Vaikščiodami puikiai išlikusiomis grįstomis gatvėmis, užeidami į įspūdingos architektūros statinius, apžiūrėdami tuomet įrengtas vandentiekio sistemas, kanalizaciją ir puikiai suprojektuotas šildymo bei vėdinimo sistemas,  pajusite Romos imperijos didybės ir ilgaamžiškumo dvelksmą, ilgam laikui išliksiantį atmintyje.

Išvykimas į Izraelio pusę. Sienos perėjimas Allenby (Huseino) tiltu. Atvykimas į Jeruzalę.  Jeruzalė yra Yrušalymas, kaip ją vadina vietiniai, yra pastatyta iš geltono smiltainio. Pagal priimtus įstatymus net ir naujoms statyboms yra naudojamas tik šis akmuo, todėl ryte patekant saulei visas miestas sušvinta švaria auksine spalva. „Po žydru dangumi yra auksinis miestas su perregimais  vartais ir ryškia žvaigžde“, dainavo apie ją bardas ir buvo teisus – tokį miestą atrasite ir Jūs, auksinį miestą po žydru žydru dangumi su daugybe vartų po Dovydo žvaigžde. „Tai nuostabus miestas. Net jeigu jis ir neturėtų religinės vertės, vis tiek būtų vertas aplankyti. Gatvės – tikri labirintai. Tai vienintelis pasaulio miestas, kuris nenatūraliomis sąlygomis tūkstantmečiais augo, klestėjo, traukė iš viso pasaulio turtus, žmones ir čiulpdamas tos gyvybės syvus tapo įdomiausiu pasaulio miestu“ – Antanas Poška.

Apsigyvenimas viešbutyje. Pailsėję užsuksime į triukšmingą, spalvotą ir garsų Mahane Yahuda turgų. Vakare Jūsų laukia vienas ryškiausių šios kelionės įspūdžių – tradicinė * Šabato vakarienė žydų šeimoje. Gausus stalas ir maldos padės suprasti šios kassavaitinės šventės prasmę. Šabo esmė ta, kad žmogus po šešių darbo dienų turi sustoti ir septintą dieną palikti Dievui, kuris kuria pasaulį toliau, bet jau be žmogaus kišimosi. O Judėjas šabo metu nebeturi daryti nieko, kas galėtų keisti ir paveikti pasaulio kūrimą.

Judėjų ir krikščionių 4 Dievo įsakymas yra tas pats: „Atsimink, kad švęstum šabo dieną. Šešias diena triūsi ir dirbsi visus savo darbus, bet septintoji diena yra Viešpats, tavo Dievo, šabas: nedirbsi jokio darbo – nei tu, nei tavo sūnus ar duktė, nei tavo vergas ar vergė, nei tavo galvijai, nei ateivis, gyvenąs tavo gyvenvietėse. Nes per šešias dienas Viešpats padarė dangų ir žemę, jūrą ir visa, kas yra juose, bet septintąją dieną jis ilsėjosi. Todėl Viešpats septintąją dieną palaimino ir ją pašventino“. Mums įprasta, kad para prasideda nuo vidurnakčio. Judėjų paros pradžia laikoma nuo saulės nusileidimo: iš pradžių naktis, paskui diena, kaip pasakyta Toroje: „Ir buvo vakaras, ir buvo rytas, diena viena“. Visas pasiruošimas turi būti baigtas iki Šabato. Išminčiai sako, kad netgi tas žmogus, kuris turi daug tarnų arba pats visiškai neužsiima namų ruoša, jis vis tiek turi kažką, bent simboliškai, padaryti dėl Šabato. Grįžimas į viešbutį. Nakvynė viešbutyje.

diena. Jeruzalė.

Pusryčiai. Ekskursija po Jeruzalę – miestą, kurio  istorija ir dabartis yra susijusi su trimis pagrindinėmis monoteistinėmis religijomis – judėjams šventa vieta yra Raudų siena, krikščionims – Kristaus gyvenimo, kančios, mirties ir prisikėlimo vietos, musulmonams – Al Aksa mečetė. Tai miestas, kuris nepaisant besilankančiojo religijos, kiekvienam suteikia nepatirtų emocijų ir sužadina smalsumą bei nerimą. Vakarinėje Jeruzalėje gyvena daugiausia žydai, Rytų Jeruzalėje – arabai. Pagrindinėje miesto dalyje įsikūrę žydų, armėnų, krikščionių ir musulmonų kvartalai liudija sudėtingą ir įvairialypę žmonijos patirtį.  Neveltui Jeruzalė vadinama Dievo buveine, sakoma, kad čia “Viešpats žvelgia iš dangaus ir mato visą žmoniją”. Lankysitės „Pater noster“ bažnyčioje, kurios sienose išrašyta „Tėve mūsų“ malda įvairiomis pasaulio kalbomis, akį pradžiugins ir lietuviški maldos žodžiai pagrindiniame bažnyčios pastate.  Pasikelsite ant Alyvų kalno viršūnės, nuo kurios atsiveria nepakartojama Jeruzalės miesto panorama ir vaizdas į didžiausias pasaulyje žydų kapines.  „Dominus flevit“ koplyčia – vieta, iš kur Kristus, pažvelgęs į Jeruzalę, pravirko suvokdamas, kas jos laukia: „O, kad tu šiandien suprastum, kas tau atneša ramybę! Deja, tai paslėpta nuo tavo akių“.  Apsilankysite Getsemanės soduose, kur Kristus meldėsi paskutinį vakarą, buvo išduotas ir suimtas. Čia dar auga tuos laikus menantys alyvmedžiai.

Užsuksite į Mergelės Marijos mirties bažnyčią ir vienuolyną, kurie pastatyti vokiečių benediktinų 1906m, “Visų tautų” bažnyčią. Kilsite į Siono kalną. Aplankysite Paskutinės vakarienės kambarį- ketvirtą pagal svarbą vietą krikščionims, ir Karaliaus Dovydo kapo vietą. Vyksite į žydų kvartalą, kad savo akimis išvystumėte švenčiausią judaizmo relikviją – beveik 500 m ilgio ir 18 m aukščio Raudų sieną, ir visa širdimi pajustumėte  ją supančią aurą.  Vakarienė. Nakvynė viešbutyje.

diena. Jeruzalė.

Pusryčiai. Po pusryčių pageidaujantiems rekomenduojame apsilankyti Holokausto aukų ir didvyrių atminties muziejuje - Yad Vashem (*nuvykimas vietiniu transportu). Pavadinimas reiškia „Atmintis ir vardas“. Šie žodžiai paimti iš pranašo Izaijo pranašystės: „Ir duosiu Aš jiems mano namuose ir mano sienose atmintį ir vardą, geriausius tarp sūnų ir dukterų, vardą amžiną, kas niekada neišnyks“. Tai muziejus, bet atrodo kaip didelis parkas, kuriame „laisvai išbarstyti“ visi paviljonai ir skulptūriniai memorialai. Šios visos kompozicijos ašimi yra Pasaulio Tautų Teisuolių alėja. Įvairių šalių ir tautybių teisuolius apjungia tik viena: visi jie Holokausto metais gelbėjo žydus. Dabar jie patys arba jų artimieji pasodino medelius šioje alėjoje. Pasaulio Tautų Teisuolių sode 2005 m. lankęsis Lietuvos Respublikos Prezidentas Valdas Adamkus, pažymėjo, kad žvelgiant į lenteles su lietuvių, gelbėjusių žydus, vardais, jam atgyja viltis ir tikėjimas žmonija. Yad Vashem istoriniame skyriuje yra Vardų salė, Žuvusiųjų Bendruomenių slėnis, bet didžiausią emocinį poveikį sukelia Vaikų memorialas. Veidrodžiuose matome tik miriadas mažų mažų žvakučių atspindžių. Jų negalima suskaičiuoti, kuo įdėmiau įsižiūri, tuo daugiau jų atrodo: tai žuvusių vaikų sielos, nekaltai nukankintų kūdikių, kaip pasakyta Šventajame rašte: „Žmogaus siela - tai Dievo žvakė“. Po muziejaus lankymo, esant galimybei, išvyka į Betliejų – Kristaus gimimo vietą. Pasak evangelisto Luko, Viešpaties Angelas paskelbęs žmonijai didelį džiaugsmą: „Šiandien Dovydo mieste jums gimė Išganytojas. Jis yra Viešpats Mesijas“. Kristaus Gimimo bažnyčia  (katalikų, stačiatikių ir armėnų šventovė po vienu stogu) – viena seniausių krikščionių šventyklų, funduota dar Romos Imperatoriaus Konstantino, Piemenėlių lankų ir bažnyčios .  Grįžtame į Jeruzalę ir tęsiame ekskursiją po miestą. Išvysite Šv. Onos bažnyčią, pastatytą Mergelės Marijos gimimo vietoje. Toliau keliausite Kristaus Kryžiaus keliu – į Golgotos kalną vedančia Via Dolorosa gatve su paskutiniais Kristaus žemiškos kelionės sustojimais. Pirmieji Kristaus kelią ėmė kartoti bizantiečiai, o XIV a. Pranciškonai nustatė kančių kelią su kai kuriomis stotimis, kurios vėliau krikščionių piligrimų buvo kiek pakoreguotos. Kryžiaus kelias veda į Prisikėlimo (Šv. Kapo) baziliką, pastatytą toje vietoje, kur buvo palaidotas ir prisikėlė nukryžiuotas Kristus. Keturioliktoji Kryžiaus kelio stotis – Kristaus palaidojimas. Į ją veda žvakių liepsnelėm nušvieston rotondon besileidžiantys bažnyčios laiptai. Laisvas laikas. Vakarienė. Nakvynė viešbutyje.

12 diena

Ankstyvi pusryčiai (gali būti pusryčių dėžutės). Išvykimas į Tel Avivą. Atvykimas į oro uostą. Skrydis Tel Avivas – Europos miestas – Vilnius/ Ryga/ Varšuva.

KELIONĖS UŽSAKYMAS
Data
Keliautojų skaičius
Kaina